تکلیفات وزارت راه؛ از تخصیص سهمیه گازوئیل بر اساس بارنامه تا نوسازی ۲۴ هزار دستگاه ناوگان جاده ای

وزارت نفت مکلف شده است از طریق شرکت های تابعه ذیربط نسبت به تخصیص سهمیه گازوئیل ناوگان حمل و نقل جاده ای باری و مسافری بر اساس بارنامه ها و صورت وضعیت های برخط اقدام نماید.

در برنامه یکساله جهش تولید و مشارکت مردمی که به تصویب دولت رسیده، وظایف متعددی به عهده وزارت راه و شهرسازی گذاشته شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت حمل و نقل جاده ای فجر جهاد به نقل از تین نیوز،  بر اساس برنامه یک ساله جهش تولید و مشارکت مردمی، وزارت راه و شهرسازی مکلف است نسبت به تامین قیر مورد نیاز ۲۰۰۰ کیلومتر از پروژه های ساخت و بهسازی راه های روستایی که با مشارکت مردم به مرحله اجرای آسفالت می رسد، اقدام کند. طبق این برنامه، سایر هزینه های اجرای آسفالت با رعایت قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور و ماده ۳۰ قانون برنامه و بودجه کشور توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تامین می شود.

همچنین وزارت راه و شهرسازی باید با همکاری بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت امور اقتصادی و دارایی و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت ( صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته ) نسبت به نوسازی ۲۴ هزار دستگاه ناوگان جاده ای و ۵۰ دستگاه لوکوموتیو اقدام کند.

طبق تصویب نامه هیئت وزیران، به منظور مدیریت مصرف بنزین و گازوئیل قرار است تمهیداتی صورت گیرد که از جمله آنها وزارت راه و شهرسازی مکلف شده، از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و با همکاری پلیس راهور فراجا از اول تیر ماه ۱۴۰۳ ، نسبت به صدور بارنامه ها و صورت وضعیت های برخط برای ناوگان حمل و نقل جاده ای باری و مسافری اقدام کند.

بر اساس این تصویب نامه، همچنین وزارت نفت مکلف شده است از طریق شرکت های تابعه ذیربط نسبت به تخصیص سهمیه گازوئیل ناوگان حمل و نقل جاده ای باری و مسافری بر اساس بارنامه ها و صورت وضعیت های برخط اقدام نماید.

ضمن این که پلیس راهور فراجا نیز مکلف است با همکاری وزارت نفت،  نسبت به الصاق تراشه های کارت سوخت بر روی کارت های خودروهای ناوگان حمل و نقل نفت گاز سوز اقدام نماید.

وزارت نفت همچنین مکلف شده است با همکاری فراجا، کلیه تمهیدات لازم به منظور مدیریت مصرف بنزین بر اساس پیمایش خودرو را انجام دهد.

ضمن این که وزارت نفت با همکاری وزارت نیرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی مکلف شده اند کلیه تمیهدات لازم را به منظور مدیریت مصرف گازوئیل در واحدهای تولیدی بر اساس میزان تولید انجام دهند.

برنامه یکساله جهش تولید و مشارکت مردمی در جلسه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ به پیشنهاد شماره …مورخ ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ سازمان برنامه و بودجه و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی و با هدف هم افزایی ظرفیت های کلیه دستگاه های اجرایی کشور در جهت تحقق اهداف مذکور در اسناد بالادستی از جمله سیاست های کلی برنامه هفتم و نیز منویات راهبرهای ابلاغی مقام معظم رهبری خصوصا تحقق شعار سال « جهش تولید با مشارکت مردم»  تصویب شده است.

 

منبع: تین نیوز

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اتوماسیون
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x